loading...

تشكيل خانواده در ازدواج ايراني

همسريابي به سبك نوين مجازي

بازدید : 287
11 زمان : 1399:2

به گزارش سايت همسريابي شيدايي زندگي با شخصيت وابسته مانند زندگي با ديگر اختلالات شخصيت مي‌تواند براي شما دشواري‌هايي را به همراه داشته باشد. چسبندگي مثل كنه بودن و عدم توانايي در تصميم گيري شخصيت وابسته ممكن است شما را خسته و از رابطه دل زده كرده باشد. وابستگي و روابط عميق بين انسان‌ها امري طبيعي است اما اينكه اين وابستگي به حدي شديد شود كه قابل كنترل نباشد، افكار جدايي و فرار را در ذهنتان ايجاد مي‌كند. البته برخي افراد از ويژگي‌هاي شخصيت‌هاي وابسته سوء استفاده كرده و به فكر برآورده كردن خواسته‌هاي خود هستند. بنابراين براي جلوگيري از اين سوء استفاده‌ها و صدمات احتمالي به شخصيت وابسته بايد براي كمك به او اقداماتي بكنيد. زندگي با شخصيت وابسته پيچيدگي‌هاي خود را دارد، اما با آگاهي از چگونگي برخورد با شخصيت وابسته مي‌توانيد براي سلامت شخصيت وابسته گامي برداريد.

اختلال شخصيت وابسته به شيدايي

در گروه اختلالات شخصيت گروه C دسته‌بندي مي‌شود و در آن شخصيت وابسته نياز شديدي به اين دارد كه وارد سايت شيدايي شده و ديگران به او رسيدگي كنند، اين نياز باعث مي‌شود رفتار مطيعانه و چسبنده در پيش بگيرند و از جدا شدن بترسند. ويژگي‌هاي شخصيت وابسته معمولا قبل از اوايل بزرگسالي شروع مي‌شود.

برخي از ويژگي‌هاي شخصيت وابسته شامل موارد زير است:

1- نياز مبرم به توصيه و دلگرمي دادن ديگران در تصميمات روزمره كه ضروري است.

2- به ديگران نياز دارد تا مسئوليت‌هاي زندگيشان را بپذيرندكه متسفانه در بسياري از بيماران ديده مي شود.

3- به خاطر ترس از دست دادن حمايت يا طرد شدن، مخالفت خود را با ديگران اعلام نمي­ كند.

4- براي به دست آوردن حمايت ديگران هركاري مي‌كنند و به هر كاري دست مي زند.

زندگي كردن يا ازدواج با يك اختلال شخصيت وابسته زندگي با شخصيت وابسته، مي‌تواند يك چالش بسيار بزرگ باشد. زيرا فهميدن اينكه او دقيقا چه مي‌خواهد يا به چه فكر مي­ كند سخت است. ترس از رها شدن يا ترك شدن و نياز به مراقبت شدن، مي‌­تواند باعث شود كه او از ابراز صادقانه احساسات و عقايد خود جلوگيري كند. شما به راحتي مي‌توانيد از يك شخصيت وابسته سوءاستفاده كنيد؛ زيرا آن‌ها در هر حال به سمت شما مي‌آيند. اگر قصد ازدواج با شخصيت وابسته را داريد يا در حال حاضر با او زندگي مي­ كنيد، بهتر است هر چه زودتر براي استقلال و قوي‌تر شدن همسرتان اقداماتي بكنيد؛ چرا كه سلامت هر دو شما در خطر است. از وابسته‌ها سوء استفاده مي‌شود! متاسفانه وابسته‌ها به دليل سبك شخصيتيشان، ممكن است دائما از طرف ديگران مورد آزار قرار بگيرند. اين آزارها اغلب به دو صورت ترك شدن و سوء استفاده اتفاق مي‌افتد، كه در ادامه هر كدام را به اختصار شرح داده ايم.

زندگي با شخصيت وابسته به شيدايي

ترك كردن چسبندگي شخصيت وابسته بيش از حد است، برآورده كردن نياز به ترحم، هميشه حضور داشتن و دوست داشته شدن براي خيلي‌ها آزاردهنده و دشوار است. ديگران با ترك كردن شخصيت وابسته، ضربه ديگري به آن‌ها مي‌زنند. ضربه‌اي به مانند آن كه در كودكي خورده­‌اند. ترك شدن در مواقع حياتي توسط والدين و مراقبت كنندگان اصلي كه باعث نهادينه شدن اين ترس در آنها شده است. البته هميشه چنين ضربه اي در كودكي شخصيت وابسته وجود نداشته است.

زندگي با شخصيت وابسته به صيغه يابي

سوءاستفاده برخي‌ها نيز از نياز دائمي شخصيت وابسته و بودنشان در هر حالتي، سوءاستفاده مي‌كنند. شريك جنسي و يا اطرافيان شخصيت وابسته به راحتي از او سوءاستفاده جنسي و روحي مي­ كنند و مي‌­دانند كه شخصيت وابسته آن‌ها را ترك نمي­‌كند. هر چند اين وضعيت براي شخصيت وابسته ناراحت كننده است اما او به خاطر ترس از تنهايي و طرد شدن هر سختي و ذلتي را تحمل مي‌كند. چرا نبايد با شخصيت وابسته ازدواج كرد؟

براي اين كه افراد آمادگي ازدواج را داشته‌باشند و وارد زندگي مشترك شوند، لازم است به حدي از استقلال رسيده‌باشند. در صورتي كه اين استقلال حاصل نشده‌باشد مشكلات زيادي را در روابط خود تجربه مي‌كنند. برخي معتقدند خوب است با شخصيت وابسته ازدواج كنند چرا كه تنها خودشان تصميم گيرنده هستند و هر كاري كنند طرف مقابل تركشان نمي‌كند.

برخي ديگر نيز اعتقاد دارند بعد از ازدواج مي‌توانند شخصيت وابسته همسر خود را تغيير دهند. ما به شما مي‌گوييم دختر يا پسر وابسته‌اي كه با او ازدواج مي‌كنيد هيچ گاه از خود نظري ندارد، در مورد كوچك‌ترين مسائل روزمره از شما نظر خواهي مي‌كند و اين مي‌تواند بسيار خسته كننده باشد. افراد وابسته به وجود مشكل در خود اعتقادي ندارند بنابراين حتي بعد از ازدواج نيز نمي‌توانند خود را تغيير دهند و يا تغيير دادن آن‌ها به سختي صورت مي‌گيرد. ممكن است در دوران نامزدي كه در صيغه يابي شيدايي همسر دلخواه تان را انتخاب كرده ايد گمان كنيد ارتباط خوب و گرمي با والدينش دارد و اين موضوع نمي‌تواند مشكلي ايجاد كند. اما بعد از ازدواج متوجه مي‌شويد كه به دليل وابستگي به خانواده، شما را مجبور مي‌كند هر روز به خانه والدينش برويد و در مورد تمامي مسائل از آن‌ها مشورت مي‌خواهد. زماني كه در اين زمينه با او مخالفت و اعتراض مي‌كنيد، مدتي به خاطر دوري از خانواده‌اش افسرده و غمگين مي شود و به مرور اين وابستگي را نسبت به شما پيدا مي‌كند و ديگر از خود هيچ اراده‌اي ندارد. ممكن است زمان‌هايي كه در دسترس او نيستيد چندين بار به شما زنگ بزند و باعث كلافگي‌تان شوند.

شخصيت وابسته، وابستگي شديد خود به والدين را به شما انتقال مي‌دهد. مجبور مي‌شويد نوع پوشش، غذايي كه مي‌خورد، لباسي كه مي‌خرد، كلاس‌هايي كه مي‌رود، دوستاني كه انتخاب مي‌كند، همه و همه را شما براي او انتخاب كنيد. بنابراين نشانه‌هاي وابستگي را در دوران آشنايي در ازدواج موقت شيدايي و قبل ازدواج در شيدايي با مشاوران صحبت و جدي بگيريد.

شخيص نوع وابستگي يكي از اولين چيزهايي كه بايد در مورد شخصيت وابسته بدانيد اين است كه او در چه چيز بيشتر به شما وابسته است؟ وابستگي جنسي، وابستگي رواني يا عاطفي؟ اينكه همسرتان را كه در شيدايي انتخاب كرده ايد، به شما و تاييد شما نياز داشته باشد حس بسيار خوبي است. اما اگر مي­ خواهيد به او كمك كنيد بايد ابتدا نوع وابستگي او را تشخيص دهيد. ساختن يك محيط امن شخصيت وابسته، مي‌ترسد كه حمايت را از دست بدهد يا مورد انتقاد واقع شود.

از اشتباه كردن مي‌­ترسد و اين ترس ممكن است باعث دروغگويي او بشود يا تلاش كند يك تصوير مثبت از خود ايجاد كند. بنابراين بايد براي او يك محيط امن ايجاد كنيد، جايي كه بتواند احساسات خود را بدون ترس از طرد يا انتقاد بيان كند، اشتباهاتش پذيرفته شود و براي ابراز خودش حمايت شود.

تشويق شخصيت وابسته به تصميم گيري براي شخصيت‌هاي وابسته دشوار است، زيرا آنها از انتخاب اشتباه و از اينكه ديگران تصميم او را نپذيرند مي‌­ترسند. به او حق انتخاب دهيد و اجازه دهيد چيزي كه مي­ خواهد را بدون نياز به تاييد شما به دست بياورد. از او بخواهيد كه براي يك سفر يا حتي يك شام بيرون تصميم بگيرد. اما آگاه باشيد كه تصميمات او خطر و عوارض جانبي نداشته باشد. چون در اين حالت شخصيت وابسته به شدت احساس گناه كرده و خود و انتخابش را مقصر مي­ داند. براي شخصيت وابسته تصميم نگيريد ممكن است كه براي شما لذت بخش باشد كه شريك زندگي­تان، مسئوليت تمام تصميمات را به عهده شما گذاشته و كاملا مطيع شماست. اما بايد بدانيد او شديدا دارد اذيت مي‌­شود و خودش از آن آگاه نيست. براي اين افراد بسيار مهم است كه بتوانند به تصميمات خود اعتماد كنند.

به او توضيح دهيد كه شما هميشه نمي‌­توانيد به آن‌ها اطمينان دهيد يا تصميم بگيريد. او را بخاطر تصميماتش تحسين كنيد و سعي كند استقلال و اعتماد به نفس او را برگردانيد. هنگامي كه شريك زندگي شما يك شخصيت وابسته است بايد چكار كنيد؟ اولين كاري كه بايد براي شخصيت وابسته بكنيد اين است كه براي آن‌ها يك متخصص روانشناس پيدا كنيد. هرگز بدون مراجعه به روانشناس، آن‌ها را به سمت مصرف دارو نبريد. آن‌ها بسيار راحت وابسته مي­‌شوند و ترك كردن هرچيز برايشان سخت است. درادامه نيز 4 واكنش اصلي براي رفتار با اين افراد وجود دارد.


همسريابي دائم
سايت همسريابي
ازدواج موقت شيدايي
همسريابي موقت
تبادل لينك وبلاگ
تبادل لينك خودكار
سايت تبادل لينك وبلاگ
دانلود آهنگ شاد
خريد اينترنتي
مقالات همسريابي
سايت دوآشنا
همسريابي دوباور
سايت دو همدم
سايت دو همدل
دوهمراز
دوهمسان
دورستگار
آرزوها
نگار
گل من
صيغه يابي آغاز نو
سايت جعفر اردبيلي
ازدواج موقت آناهيتا
آدرس جديدي سايت همسريابي بهترين همسر
سايت همسريابي مهندسين
سايت همسريابي احساس
سايت حافظون
همسانگزيني
صيغه يابي هلو
همسريابي لاو ايران
مونس ياب
صيغه ياب
همسريابي نازيار
سايت صيغه يابي اميد
همسريابي تلگرام پيوند
سايت سارا
كانال تلگرام ستيا
صيغه ياب شيدايي
سايت طهوران
توبي
توران81
سايت ايرانيان خانم يگانه
سايت يك جفت
همسريابي موقت زنانه
سايت همسر يابي رايگان
تبادل لينك اتوريتي
سايت همسريابي آنيل
دوست دختريابي سويل
ازدواج موقت ايران صيغه
همسريابي موقت و ازدواج موقت صيغه من
سايت همسريابي همسرجون
دانلود اپليكيشن همسريابي همدلي
به وب سايت همسريابي ونوس
آدرس جديد سوزان
سايت صيغه چهار محال و بختياري
سايت صيغه يابي خراسان رضوي
سايت ازدواج خوزستان
سايت صيغه كرمانشاه
سايت صيغه گيـلان
سايت صيغه موقت يـــزد
سايت صيغه تبريز
سايت صيغه سراب
سايت همسريابي اشنويه
سايت همسريابي موقت برخوار
سايت همسريابي موقت دهاقان
سايت ازدواج فلاورجان
سايت صيغه يابي چادگان
سايت صيغه يابي شهرضا
سايت همسريابي موقت تنگستان
سايت شيدايي در ري
سايت شيدايي در لردگان
سايت ازدواج دائم رشتخوار
سايت صيغه يابي بجستان
سايت صيغه يابي آبادان
سايت ازدواج موقت ايذه
همسريابي زهك
سايت صيغه موقت پاسارگاد
سايت ازدواج ممسني
سايت صيغه رستم
سايت ازدواج قم
سايت ازدواج موقت راور
سايت شيدايي در سيرجان
همسريابي شهرستان آق قلا
سايت صيغه لاهيجان
سايت صيغه اليگودرز
سايت صيغه دلفان
سايت صيغه موقت خمين
سايت صيغه يابي كميجان
سايت ازدواج موقت جزيره ابوموسي
سايت صيغه يابي بستك
سايت صيغه يابي پارسيان
شيدايي همدان
شيدايي طبس
سايت شيدايي در خمارلو
سايت صيغه قره آغاج
سايت صيغه موقت سرعين
سايت ازدواج دائم حاجي آباد
شيدايي ميامي
سايت ازدواج دائم ميرجاوه
سايت صيغه يابي دوست محمد
سايت ازدواج دائم كوار
سايت همسريابي شهر ارزوئيه
همسريابي شهر نرماشير
سايت صيغه موقت فهرج
سايت ازدواج دائم فراهان
همسريابي شهرستان بهاباد
سايت شيدايي در جزيزه خارك
همسريابي شيدايي
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 65
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 7
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 62
  • بازدید ماه : 17
  • بازدید سال : 1363
  • بازدید کلی : 45893
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی